promasprojects


Go to content

Program Erasmus+ _ KA201 - Stategic Partnerships for school education

Title of the project: "GeGame - A videogame to use in schools to promote gender quality"

Project no: 2020-10HU01-KA201-078801

Project Presentation

Pentru a promova egalitatea de gen in toate tarile europene, acest consortiu, format din diferiti agenti sociali si reprezentand diferite realitati europene, a decis sa lucreze impreuna la producerea de instrumente noi si inovatoare bazate pe tehnologia moderna pentru promovarea egalitatii de gen in randul tinerilor elevi din invatamantul secundar, cu scopul final de dezvoltare a unei coexistente de calitate si de promovare a egalitatii in vietile lor viitoare

Prin acest proiect vor fi create resurse multimedia si un site online. Site-ul va fi folosit pentru incarcarea si punerea la dispozitie a Manualului multimedia si a Jocului video, inclusiv pentru alte materiale utile in educatie, informatii actuale si noutati legate de egalitatea sexelor. Importanta acestui proiect consta in atingerea egalitatii de gen prin crearea unui mediu favorabil in societate in general. Consortiul considera ca este foarte relevant sa se lucreze cu tineri pe diferite aspecte care cuprind egalitatea de gen, cum ar fi autonomia personala, recunoasterea bogatiei diversitatii de gen, intelegerea si afirmarea egalitatii efective referitor la drepturile femeilor si barbatilor, precum si solutionarea sau gestionarea eficienta a conflictelor pe criterii de gen. Promovarea acestor valori si comportamente in general va crea un climat democratic si pasnic in relatiile de gen si in societate. Acest proiect se concentreaza direct pe elevii din invatamantul secundar cu varste intre 14 si 16 ani ani si principalul obiectiv este ca acesta sa fie folosit in scoli de catre profesori atunci cand se confrunta cu educatia elevilor la discipline transversale (egalitatea de gen fiind una dintre principalele prioritati datorita existentei unui nivel ridicat de violenta de gen in societate). Acestia vor avea acces la instrumente multimedia care le vor permite sa constientizeze valorile societatii actuale in stadiu incipient cand inca nu au comportament predefinit.

Objectives:

- Obiectivul principal al acestui proiect va fi crearea a doua instrumente educative, un joc video si un manual multimedia, care sa favorizeze egalitatea de gen intre sexe, ca principiu de baza pentru dezvoltarea unei coexistente de calitate. Mai mult decat atat, prin acest proiect va fi creat un site web unde instrumentele dezvoltate vor fi prezente; de asemenea se va beneficia de asistenta didactica si informatii actuale legate de egalitatea de gen.

Principalele rezultate asteptate in timpul proiectului si la finalizarea acestuia sunt urmatoarele:

1) Un raport privind cele mai frecvente situatii de violenta de gen, victimizare si agresiune prezentate in prezent in relatiile de gen din Europa, acordand o atentie speciala celor in care violenta este mai subtila si nu se detecteaza atat de usor.

2) Un joc video despre egalitatea de gen. Acesta va fi conceput pentru utilizarea sa principala in scolile din invatamantul secundar. Se va baza pe un JOC DE ROL, care va include luarea deciziilor in situatii particulare, in care cea mai frecventa reactie si comportament nu vor fi adesea cele mai potrivite si adecvate pentru a combate si preveni violenta de gen, victimizarea si agresiunea.

3) Un manual multimedia despre egalitatea genului, unde recomandarile si bunele practici vor fi colectate in domeniul relatiilor de gen. Acest manual multimedia va fi dedicat utilizarii acestuia in randul elevilor din invatamantul secundar, in principal a celor cu varste cuprinse intre 14 si 16 ani, si va avea ca obiectiv principal schimbarea valorilor la aceasta varsta si prezentarea unor orientari de comportament in caz de violenta, victimizare si comportamente de agresiune.

4) Un portal web privind egalitatea de gen, unde materialele elaborate vor fi puse la dispozitia grupurilor tinta si a societatii in general. Portalul web va include, de asemenea, diferite resurse, informatii si noutati legate de acest subiect si vor fi diseminate pe scara larga, nu numai prin intermediul internetului, ci si folosind alte mijloace, asa cum este explicat mai jos in capitolul Diseminare.

5) Patru evenimente de diseminare desfasurate la Budapesta (Ungaria), Dublin (Irlanda), Craiova (Romania) si Pontevedra (Spania). Evenimentele de diseminare vor fi axate in principal pe grupurile tinta ale proiectului, profesori din invatamantul secundar, consilieri si personal, dar si pe alte grupuri tinta complementare: autoritati locale, regionale si nationale, Organizatiile neguvernamentale (ONG-uri) care lucreaza in promovarea egalitatii in societate, in special cele care vizeaza egalitatea de gen, autoritatile educationale din regiune si nationale, asociatii de parinti, institutii de invatamant superior.

6) O larga promovare si diseminare a activitatilor si rezultatelor proiectului. Aceasta diseminare va fi cheia pentru ca produsele si rezultatele proiectului sa fie disponibile cu adevarat pentru grupurile tinta si pentru societate.

Grupul Tinta

Acest proiect este destinat unui grup tinta direct, respectiv elevilor din invatamantul secundar, cu varste cuprinse intre 14 si 16 ani, fiind special conceput pentru a fi utilizat in scoli, de catre profesorii care se confrunta cu educatia elevilor in privinta materiilor transversale.

Acestia vor avea acces la instrumente multimedia care le vor permite sa atinga valorile societatii actuale in ceea ce priveste relatiile de gen, promovand egalitatea de gen.

Dar se preconizeaza ca impactul asteptat va fi asupra societatii in general, deoarece acest instrument inseamna lupta impotriva tuturor tipurilor diferite de violenta de gen, victimizare si agresiune, promovand eliminarea comportamentelor si atitudinilor care le creeaza.


Back to content | Back to main menu